2009/04/07

Forskellen på piger og drenge

Er der forskel på kvindelige og mandlige studerende? I følge professor i i finansielle kriser og virksomhedskrak, kontekstuel branding, storytelling og organisationskultur. på CBS Per H. Hansen er der en forskel.

På sin blog i Børsen skriver han bl.a. flg.:

"[...]glem alle forestillinger om ”det svage køn”. Jeg har været i den her branche i 18 år, og jeg har set det komme, men fænomenet fremtræder stadig mere klart: Der er en stor gruppe af fantastisk dygtige unge kvinder først i tyverne derude. Jeg ved det, for jeg har mødt dem, og de får mig til at tænke, at problemet med for få kvinder i bestyrelser og på ledelsesposter ikke vil vare ved til evig tid."

Han fortsætter således:

"Vist skal disse unge kvinder stadig skabe netværk og kæmpe mod forældede forestillinger og fordomme, men de mange 12-taller, jeg gav i sidste uge, vidner om, at de ikke er til at stoppe. Og de er højt kvalificerede.De har fuldstændig styr på deres stof, de kan kombinere deres viden og abstraktionsniveauet er imponerende. Og så kan de fremlægge deres viden på en overbevisende måde og med respekt for den korte tid, der er til rådighed. [...]De bliver et meget stort aktiv for de virksomheder, der har held til at tiltrække dem i de kommende år, når de afslutter deres uddannelse. Glem alt om det svage køn; disse dygtige unge kvindelige studerende er stærke."

Hvad mener I? Er der en reel forskel?

Læs hele indlægget her:(borsen.dk/blog/214/4678/10442/Per_H_Hansen)

Mia Jung
FEMALE NAVIGATORS

No comments:

 
Free Hit Counter